ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
ДПНТЗ
«Білоцерківський
професійний
ліцей»
__________________С.
ШПАК
«_____»___________2020р.
|
|
ПОГОДЖУЮ
Завідувач відділу практичної психології і соціальної
роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти
педагогічних кадрів»
_______________
Н.МАКОВКІНА
«____»___________2020р.
|
Перспективний план роботи
практичного психолога
ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей»
на 2020 – 2021 н. р.
Вступ
У своїй діяльності психологічна служба ДПТНЗ
«Білоцерківський професійний ліцей» керується Конституцією України, Законами
України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту»,
«Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», іншими законами України,
постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету
Міністрів України, Міністерства освіти і науки України; чинного законодавства
України, а також «Положенням про
психологічну службу в системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня
2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018
року за № 885/32337) з урахуванням специфіки та роботи даного
навчального закладу.
Практичний психолог бере участь у вирішенні питань, що стосуються навчання
та виховання здобувачів освіти (далі – «з.о.»). Ведеться систематичне
спостереження за психологічним розвитком з.о., в ході якого проводяться
регулярні психодіагностичні обстеження, даються рекомендації щодо навчання та
виховання.
І. Аналітична частина
Психологічна
служба ДПТНЗ «Білоцерківський
професійний ліцей» працює за напрямками: психодіагностика; психологічне консультування; психологічна
підтримка; психопрофілактика; психокорекція; індивідуальна, групова та
просвітницька робота з учнівським та педагогічним колективами, батьками.
Крім
того, практичний психолог приймає активну участь у патріотичному вихованні
молоді (учасник АТО), виходячи із власних переконань та отриманого досвіду.
Постійно
регулюється банк даних про дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського
піклування, дітей із ООП, а також банк даних про з.о., яких відносять до «групи
ризику».
Продовжується
вдосконалення психологічної роботи та соціально-психологічної підтримки
інклюзивних груп.
Продовжується співпраця зі службою сім’ї і молоді, центром
соціальних служб, службою зайнятості міста, підприємствами.
Практичний
психолог також є керівником гуртка набираючого популярності екстремального виду
спорту «Історичний Середньовічний бій». Гурток має назву «Клуб Середньовічної
Піхоти «PANZER», у своїй діяльності, крім основних вимог до специфіки команди, працює із
дітьми та молоддю, що опинились у складних життєвих обставинах – у команді є
двоє напівсиріт та один неповнолітній із СЖО. КСП «PANZER» співпрацює із відділом патріотичного
виховання молоді КОДА.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Робота
психологічної служби ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей» у 2020-2021
навчальному році спланована відповідно до нормативно-правових документів Міністерства освіти
і науки України,
методичних рекомендацій Всеукраїнського центру мертелної психології і соціальної
роботи та з урахуванням специфіки навчального закладу. Робота психологічної
служби спрямована на адаптацію з.о. у колективі, професії, особистісному розвитку
з.о., толерантному ставленні до особистості тощо. Здійснюватиметься психолого-педагогічний
супровід діяльності усіх учасників навчально-виховного процесу.
Основні проблеми на які акцентує увагу психологічна служба ліцею, це
безпечне освітнє середовище, це робота із дітьми з ООП та сприяння прилаштування
освітнього середовища до потреб дитини. Важливим завданням для практичного
психолога є:
-
створення
обстановки психологічного комфорту і безпеки особистості з.о.;
-
пошук,
відбір, розвиток обдарованих дітей, вибір професії з урахуванням підготовки та
здібностей з.о.;
-
формування
психологічної культури з.о., педагогічних працівників, батьків (осіб, що їх
замінюють);
-
гармонізація
соціальної сфери навчального закладу та здійснення превентивних заходів щодо
профілактики виникнення соціальної дезадаптації;
-
адаптація
з.о. до нових умов навчально-виховного та навчально-виробничого процесів.
Метою
діяльності психологічної служби ліцею є:
-
організація, побудова і проведення навчально-виховного
процесу на основі сучасних психолого-педагогічних теорій виховання і розвитку
особистості з.о.;
-
психологічне забезпечення та підвищення ефективності
навчально-виховного процесу;
-
збереження і зміцнення психічного, фізичного здоров’я та
соціального благополуччя всіх учасників навчально-виховного процесу:
педагогічних працівників, з.о., батьків;
-
сприяння особистісному зростанню та професійному
становленню з.о.;
-
психологічна просвіта учасників навчально-виховного
процесу.
Основними
завданнями психологічної служби ліцею на 2020 – 2021 н. р. є:
-
успішна адаптація першокурсників до нових умов навчання в
ліцеї;
-
надання психологічної підтримки всім учасникам
навчально-виховного процесу;
-
забезпечення якісного психологічного супроводу
навчально-виховного процесу;
-
підтримка, регулювання і формування здорового
психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективах;
-
психологічний супровід учнів «групи ризику», дітей-сиріт,
позбавлених батьківського піклування, а також учнів, які постраждали внаслідок
військових дій;
-
орієнтація виховної роботи на соціально-психологічну профілактику
негативних явищ в учнівському середовищі, профілактику правопорушень,
девіантної поведінки;
-
формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та
захист психічного здоров’я, відповідального ставлення до власного вибору;
-
створення умов для формування соціально-позитивних
ціннісних орієнтацій учнів, їх професійного самовизначення, підвищення
соціального статусу, готовності до життєвої самореалізації;
-
формування ціннісного ставлення учнів до майбутньої
професійної діяльності;
-
підвищення психологічної культури
всіх учасників навчально-виховного процесу.
ІІІ. Змістова частина
№
з/п
|
Напрями діяльності з учасниками
освітнього процесу закладу освіти
|
Терміни
проведення
|
Де і з ким
проводиться
|
1.
|
Діагностика
|
||
1.1
|
Вивчення
адаптаційного періоду з.о. груп І курсу та груп ТУ
|
Вересень-жовтень
|
І курс та груп ТУ
|
1.2
|
Первинне
анкетування – опитувальник
|
3-й тиждень вересень
|
І курс та груп ТУ
|
1.3
|
Анкетування учнів по виявленню рівня тривожності.
|
2-й тиждень вересень
|
І курс та груп ТУ
|
1.4
|
Анкетування на виявлення до «Групи ризику»
|
4-й тиждень вересень
|
І курс та груп ТУ
|
1.5
|
Виявлення
обдарованих
|
4-й тиждень вересень
|
І курс та груп ТУ
|
1.6
|
Інтерактивна
бесіда «Булінгуємо? А чому?»
|
Жовтень, 2-й
тиждень
|
ІІІ курс
|
1.7
|
Заходи до Всесвітнього Дня психічного
здоров’я
|
За окремим планом
|
Всі групи
|
1.8
|
Індивідуальна та групова діагностика
|
Протягом місяця
|
Всі групи
|
1.9
|
Моніторинг по «групі ризику»
|
Кінець жовтня
|
Всі групи
|
1.10
|
Профорієнтаційні
анкетування
|
Листопад
|
Випускні групи
|
1.11
|
Моніторинг рівня тривожності
|
До 25.01.2021
|
Всі групи
|
1.12
|
Проведення соціометричного дослідження міжособистісних
взаємин дітей у колективах ровесників для з’ясування і усунення причин їх
порушень
|
15.02-28.02.2021
|
І курс та груп ТУ
|
1.13
|
«Тиждень соціально-психологічної служби»
|
За окремим планом
|
Всі групи
|
2.
|
Профілактика
|
||
2.1
|
Бесіда-знайомство
«Презентація психологічної служби. Основні принципи співпраці»
|
04 вересня
|
І курс та груп ТУ
|
2.2
|
Тренінгова вправа «Конфлікт – що робити»
|
Листопад, 3-й тиждень
|
І курс та груп ТУ
|
2.3
|
«Правила ЗСЖ – бесіда з елементами
тренінгу
|
Грудень, 2-й тиждень
|
І курс
|
2.4
|
Спілкування
з елементами тренінгу «Мережа»
|
Лютий, 2-й тиждень
|
І та ІІ курс
|
2.5
|
«Година психолога» - «Комплімент – дивно, приємно чи
«приємнодивно»?
|
Березень, 3-й тиждень
|
ІІІ курс
|
2.6
|
Відео тренінг «Все в твоїх руках»
|
Квітень, 1-й тиждень
|
Всі групи
|
2.7
|
Тренінг-бесіда «Літо – не тільки позитив, але й користь»
|
11-18 травня 2021
|
І та ІІ курс
|
2.8
|
«Година
психолога» - «Що ми зробили для відпочинку))»
|
08.06.2021
|
Всі групи
|
3.
|
Корекція
|
||
3.1
|
Робота з здобувачами освіти, які без поважних причин не
відвідують заняття
|
Постійно
|
Всі групи
|
3.2
|
Робота із соціально незахищеними категоріями
|
Постійно
|
Всі групи
|
3.3
|
Робота із агресивними/ та гіперактивними
|
Постійно
|
Всі групи
|
3.4
|
Робота з тривожними дітьми ,
«групою ризику»
|
Згідно плану роботи
|
Всі групи
|
3.5
|
Робота з інклюзивними групами та дітьми із ООП
|
Згідно плану роботи
|
З.о. відповідних груп
|
3.6
|
Корекція тривожності з.о з девіантною поведінкою
|
Постійно
|
Всі групи
|
4
|
Консультування
|
||
4.1.
|
Індивідуальна та групова консультаційна робота
|
Протягом року
|
І – ІІІ курси
|
4.2.
|
Консультування педагогічних працівників за підсумками
діагностики
|
Протягом року
|
Класні керівники, майстри в/н, вихователь
|
4.3.
|
Індивідуальне консультування педагогів, які працюють у
групах І курсу, з організації психологічної підтримки на етапі адаптації
|
Протягом року
|
Викладачі, майстри в/н, вихователь
|
4.4.
|
Консультування педагогічних працівників з проблем
навчання, поведінки та міжособистісної взаємодії
|
Протягом року
|
Викладачі, майстри в/н, вихователь
|
4.5.
|
Консультування працівників ліцею з особистісних проблем
|
Протягом року
|
Педпрацівники
|
4.6.
|
Консультування батьків з питань сімейного виховання,
взаємостосунків з дітьми та щодо вирішення різних психологічних проблем їхніх
дітей
|
Протягом року
|
Батьки учнів
|
4.7.
|
Консультування
з.о., які перебувають у складних життєвих обставинах
|
Протягом року
|
І – ІІІ курси
|
4.8.
|
Консультування
з.о. з сімей, у яких в ході трагічних подій загинули їхні рідні, близькі,
друзі чи знайомі
|
Протягом року
|
І – ІІІ курси
|
4.9.
|
Проведення консультацій з медичним працівником ліцею та
класними керівниками щодо фізичного здоров’я з.о., соціально неблагополучних
та з.о. з різними типами проблем
|
Протягом року
|
Педпрацівники
|
4.10
|
Онлайн-консультації
|
Згідно розкладу
|
Всі категорії
|
6.
|
Просвіта
|
||
6.1
|
Виступи на засіданнях методичних комісій
|
Згідно планів методичних комісій
|
Класні керівники, вихователь
|
6.2
|
Заняття із учнівським активом
|
Згідно плану
|
Лідери груп
|
6.3
|
Проведення профорієнтаційної роботи в школах міста та регіону
|
Протягом року
|
Учні 9, 11-х класів
|
6.4
|
Просвітницька робота з педагогічними працівниками.
Заняття з питань:
профілактика суїцидальної поведінки;
психологічні наслідки перебування у травмуючих
ситуаціях для здоров’я;
протидія булінгу, насильству та агресії;
мертельні ігри в Інтернеті: як запобігти та реагувати.
|
Протягом року
|
Викладачі,
майстри в/н,
вихователь
|
6.5
|
Виступи на батьківських зборах
|
За графіком
|
Батьки
|
6.6
|
Проведення заходів у рамках
реалізації державних та регіональних програм
|
За планом роботи ліцею
|
|
6.7
|
Виступи на засіданнях
педагогічної ради, нарадах, семінарах
|
За планом
|
Педпрацівники
|
6.8.
|
Організація та проведення
«Години психолога»
|
За окремим
розкладом
|
Здобувачі освіти
|
7.
|
Організаційно-методична робота
|
||
7.1.
|
Робота з формування банку даних «групи ризику», банку даних дітей-сиріт та
дітей, позбавлених батьківського піклування
|
Протягом року
|
|
7.2.
|
Планування роботи психолога на місяць
|
Останній день
місяця
|
|
7.3.
|
Аналіз наукової та практичної літератури для підбору
інструментарію, розробки розвивальних і корекційних програм, проведення психологічного
консультування
|
Протягом року
|
|
7.4.
|
Участь у роботі семінарів, конференцій, педагогічних
рад
|
Протягом року
|
|
7.5.
|
Підготовка рекомендацій висновків та порад педагогам,
дітям, батькам за запитом і результатами діагностичних досліджень
|
Протягом року
|
|
7.6.
|
Підготовка статей на сайт навчального закладу
|
Протягом року
|
|
7.7.
|
Участь у консультаціях колег
|
Протягом року
|
|
7.8.
|
Підготовка до занять
|
Протягом року
|
|
7.9.
|
Підготовка до виступів на батьківських зборах
|
За графіком
|
|
7.10.
|
Підготовка аналітичної інформації за результатами
діагностики
|
Протягом року
|
|
7.11.
|
Упорядкування звітних та аналітичних матеріалів
|
Протягом року
|
|
7.12.
|
Робота в бібліотеці, самоосвіта
|
Протягом року
|
|
7.13.
|
Підготовка психодіагностичного інструментарію
|
Протягом року
|
|
7.14.
|
Складання звіту про виконану роботу
|
Травень
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар