четвер, 18 червня 2020 р.

План роботи практичного психолога на 2020-2021н.р.

ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ДПНТЗ
«Білоцерківський професійний
ліцей»
__________________С. ШПАК
«_____»___________2020р.

ПОГОДЖУЮ
Завідувач відділу практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»
_______________ Н.МАКОВКІНА
«____»___________2020р.






                                                          
                                                           
                                                                                                  







Перспективний план роботи
практичного психолога
ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей»
на 2020 – 2021 н. р.


















Вступ
У своїй діяльності психологічна служба ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей» керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту», іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України; чинного законодавства України, а також  «Положенням про психологічну службу в системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337) з урахуванням специфіки та роботи даного навчального закладу.
Практичний психолог бере участь у вирішенні питань, що стосуються навчання та виховання здобувачів освіти (далі – «з.о.»). Ведеться систематичне спостереження за психологічним розвитком з.о., в ході якого проводяться регулярні психодіагностичні обстеження, даються рекомендації щодо навчання та виховання.
І. Аналітична частина
Психологічна служба  ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей» працює за напрямками: психодіагностика;  психологічне консультування; психологічна підтримка; психопрофілактика; психокорекція; індивідуальна, групова та просвітницька робота з учнівським та педагогічним колективами, батьками.
Крім того, практичний психолог приймає активну участь у патріотичному вихованні молоді (учасник АТО), виходячи із власних переконань та отриманого досвіду.
Постійно регулюється банк даних про дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей із ООП, а також банк даних про з.о., яких відносять до «групи ризику».
Продовжується вдосконалення психологічної роботи та соціально-психологічної підтримки інклюзивних груп.
Продовжується  співпраця зі службою сім’ї і молоді, центром соціальних служб, службою зайнятості міста, підприємствами.
Практичний психолог також є керівником гуртка набираючого популярності екстремального виду спорту «Історичний Середньовічний бій». Гурток має назву «Клуб Середньовічної Піхоти «PANZER», у своїй діяльності, крім основних вимог до специфіки команди, працює із дітьми та молоддю, що опинились у складних життєвих обставинах – у команді є двоє напівсиріт та один неповнолітній із СЖО. КСП «PANZER» співпрацює із відділом патріотичного виховання молоді КОДА.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Робота психологічної служби ДПТНЗ «Білоцерківський професійний ліцей» у 2020-2021 навчальному році спланована відповідно до нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України, методичних рекомендацій Всеукраїнського центру мертелної психології і соціальної роботи та з урахуванням специфіки навчального закладу. Робота психологічної служби спрямована на адаптацію з.о. у колективі, професії, особистісному розвитку з.о., толерантному ставленні до особистості тощо. Здійснюватиметься психолого-педагогічний супровід діяльності усіх учасників навчально-виховного процесу.
Основні проблеми на які акцентує увагу психологічна служба ліцею, це безпечне освітнє середовище, це робота із дітьми з ООП та сприяння прилаштування освітнього середовища до потреб дитини. Важливим завданням для практичного психолога є:
-       створення обстановки психологічного комфорту і безпеки особистості з.о.;
-       пошук, відбір, розвиток обдарованих дітей, вибір професії з урахуванням підготовки та здібностей з.о.;
-       формування психологічної культури з.о., педагогічних працівників, батьків (осіб, що їх замінюють);
-       гармонізація соціальної сфери навчального закладу та здійснення превентивних заходів щодо профілактики виникнення соціальної дезадаптації;
-       адаптація з.о. до нових умов навчально-виховного та навчально-виробничого процесів.
Метою діяльності психологічної служби ліцею є:
-       організація, побудова і проведення навчально-виховного процесу на основі сучасних психолого-педагогічних теорій виховання і розвитку особистості з.о.;
-       психологічне забезпечення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу;
-       збереження і зміцнення психічного, фізичного здоров’я та соціального благополуччя всіх учасників навчально-виховного процесу: педагогічних працівників, з.о., батьків;
-       сприяння особистісному зростанню та професійному становленню з.о.;
-       психологічна просвіта учасників навчально-виховного процесу.
Основними завданнями психологічної служби ліцею на 2020 – 2021 н. р. є:
-       успішна адаптація першокурсників до нових умов навчання в ліцеї;
-       надання психологічної підтримки всім учасникам навчально-виховного процесу;
-       забезпечення якісного психологічного супроводу навчально-виховного процесу;
-       підтримка, регулювання і формування здорового психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективах;
-       психологічний супровід учнів «групи ризику», дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, а також учнів, які постраждали внаслідок військових дій;
-       орієнтація виховної роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, профілактику правопорушень, девіантної поведінки;
-       формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я, відповідального ставлення до власного вибору;
-       створення умов для формування соціально-позитивних ціннісних орієнтацій учнів, їх професійного самовизначення, підвищення соціального статусу, готовності до життєвої самореалізації;
-       формування ціннісного ставлення учнів до майбутньої професійної діяльності;
-       підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
ІІІ. Змістова частина
з/п
Напрями діяльності з учасниками
освітнього процесу  закладу освіти
Терміни
проведення
Де і з ким
проводиться
1.
Діагностика
1.1
Вивчення адаптаційного періоду з.о. груп І курсу та груп ТУ
Вересень-жовтень
І курс та груп ТУ
1.2
Первинне анкетування – опитувальник
3-й тиждень вересень
І курс та груп ТУ
1.3
Анкетування учнів по виявленню рівня тривожності.
2-й тиждень вересень
І курс та груп ТУ
1.4
Анкетування на виявлення  до «Групи ризику»
4-й тиждень вересень
І курс та груп ТУ
1.5
Виявлення обдарованих
4-й тиждень вересень
І курс та груп ТУ
1.6
Інтерактивна бесіда «Булінгуємо? А чому?»
Жовтень, 2-й
тиждень
ІІІ курс
1.7
Заходи до Всесвітнього Дня психічного
здоров’я
За окремим планом
Всі групи
1.8
Індивідуальна та групова діагностика
Протягом місяця
Всі групи
1.9
Моніторинг по «групі ризику»
Кінець жовтня
Всі групи
1.10
Профорієнтаційні анкетування
Листопад
Випускні групи
1.11
Моніторинг рівня тривожності  
До 25.01.2021
Всі групи
1.12
Проведення соціометричного дослідження міжособистісних взаємин дітей у колективах ровесників для з’ясування і усунення причин їх порушень
15.02-28.02.2021
І курс та груп ТУ
1.13
«Тиждень соціально-психологічної служби»

За окремим планом
Всі групи
2.
Профілактика
2.1
Бесіда-знайомство «Презентація психологічної служби. Основні принципи співпраці»
04 вересня
І курс та груп ТУ
2.2
Тренінгова вправа «Конфлікт – що робити»
Листопад, 3-й тиждень
І курс та груп ТУ
2.3
«Правила ЗСЖ – бесіда з елементами тренінгу
Грудень, 2-й тиждень
І курс
2.4
Спілкування з елементами тренінгу «Мережа»
Лютий, 2-й тиждень
І та ІІ курс
2.5
«Година психолога» - «Комплімент – дивно, приємно чи «приємнодивно»?
Березень, 3-й тиждень

 ІІІ курс
2.6
Відео тренінг «Все в твоїх руках»
Квітень, 1-й тиждень
Всі групи
2.7
Тренінг-бесіда «Літо – не тільки позитив, але й користь»
11-18 травня 2021
І та ІІ курс
2.8
«Година психолога» - «Що ми зробили для відпочинку))»
08.06.2021
Всі групи
3.
Корекція
3.1
Робота з здобувачами освіти, які без поважних причин не відвідують заняття
Постійно
Всі групи
3.2
Робота із соціально незахищеними категоріями
Постійно
Всі групи
3.3
Робота із агресивними/ та гіперактивними
Постійно
Всі групи
3.4
Робота з тривожними дітьми ,
«групою ризику»
Згідно плану роботи
Всі групи
3.5
Робота з інклюзивними групами та дітьми із ООП
Згідно плану роботи
З.о. відповідних груп
3.6
Корекція тривожності з.о з девіантною поведінкою
Постійно
Всі групи
4
Консультування
4.1.
Індивідуальна та групова консультаційна робота
Протягом року
І – ІІІ курси
4.2.
Консультування педагогічних працівників за підсумками діагностики
Протягом року
Класні керівники, майстри в/н, вихователь
4.3.
Індивідуальне консультування педагогів, які працюють у групах І курсу, з організації психологічної підтримки на етапі адаптації
Протягом року
Викладачі, майстри в/н, вихователь
4.4.
Консультування педагогічних працівників з проблем навчання, поведінки та міжособистісної взаємодії
Протягом року
Викладачі, майстри в/н, вихователь
4.5.
Консультування працівників ліцею з особистісних проблем
Протягом року
Педпрацівники
4.6.
Консультування батьків з питань сімейного виховання, взаємостосунків з дітьми та щодо вирішення різних психологічних проблем їхніх дітей
Протягом року
Батьки учнів
4.7.
Консультування з.о., які перебувають у складних життєвих обставинах
Протягом року
І – ІІІ курси
4.8.
Консультування з.о. з сімей, у яких в ході трагічних подій загинули їхні рідні, близькі, друзі чи знайомі
Протягом року

І – ІІІ курси
4.9.
Проведення консультацій з медичним працівником ліцею та класними керівниками щодо фізичного здоров’я з.о., соціально неблагополучних та з.о. з різними типами проблем
Протягом року
Педпрацівники
4.10
Онлайн-консультації
Згідно розкладу
Всі категорії
6.
Просвіта
6.1
Виступи на засіданнях методичних комісій
Згідно планів методичних комісій
Класні керівники, вихователь
6.2
Заняття із учнівським активом
Згідно плану
Лідери груп
6.3
Проведення профорієнтаційної роботи в школах міста та регіону
Протягом року
Учні 9, 11-х класів
6.4
Просвітницька робота з педагогічними працівниками. Заняття з питань:
профілактика суїцидальної поведінки;
психологічні наслідки перебування у травмуючих ситуаціях для здоров’я;
протидія булінгу, насильству та агресії;
мертельні ігри в Інтернеті: як запобігти та реагувати.
Протягом року

Викладачі,
майстри в/н,
 вихователь
6.5
Виступи на батьківських зборах
За графіком
Батьки
6.6
Проведення заходів у рамках реалізації державних та регіональних програм
За планом роботи ліцею

6.7
Виступи на засіданнях педагогічної ради, нарадах, семінарах
За планом
Педпрацівники
6.8.
Організація та проведення
«Години психолога»
За окремим
розкладом
Здобувачі освіти
7.
Організаційно-методична робота
7.1.
Робота з формування банку даних  «групи ризику», банку даних дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
Протягом року

7.2.
Планування роботи психолога на місяць
Останній день
місяця

7.3.
Аналіз наукової та практичної літератури для підбору інструментарію, розробки розвивальних і корекційних програм, проведення психологічного консультування
Протягом року

7.4.
Участь у роботі семінарів, конференцій, педагогічних рад
Протягом року

7.5.
Підготовка рекомендацій висновків та порад педагогам, дітям, батькам за запитом і результатами діагностичних досліджень
Протягом року

7.6.
Підготовка статей на сайт навчального закладу
Протягом року
7.7.
Участь у консультаціях колег
Протягом року

7.8.
Підготовка до занять
Протягом року

7.9.
Підготовка до виступів на батьківських зборах
За графіком

7.10.
Підготовка аналітичної інформації за результатами діагностики
Протягом року



7.11.
Упорядкування звітних та аналітичних матеріалів
Протягом року

7.12.
Робота в бібліотеці, самоосвіта
Протягом року

7.13.
Підготовка психодіагностичного інструментарію
Протягом року

7.14.
Складання звіту про виконану роботу
Травень




Практичний психолог                                                                                   С. ПРОКОПЕНКО           

Немає коментарів:

Дописати коментар

Медіаграмотність в протидії гібридній загрозі та пропагандистському впливу

  Одна зі стратегічних цілей дезінформації – посіяти серед читачів та глядачів хаос та зневіру. Світ, у якому читач вважає, що довіряти не м...