понеділок, 22 червня 2020 р.

«Комп’ютерна та інтернет-залежність як актуальні проблеми сучасності»


Тема заняття:
«Комп’ютерна та інтернет-залежність як актуальні проблеми сучасності»
         Мета: визначити та проаналізувати основні проблеми комп’ютерної та інтернет-залежності у молодіжному середовищі, визначити причини появи, симптоми та наслідки комп’ютерної залежності, способи формування адекватної самооцінки  для профілактики комп’ютерної залежності. Розглянути вплив комп’ютера та мережі INTERNET на соціокультурний розвиток учнівської молоді. Дати інформацію про вплив комп’ютерних ігор на організм дитини. Визначити комп’ютерну та Інтернет  залежність шляхом проведення анкетування.
Хід заняття
Викладач: Комп’ютер увірвався у наше життя стрімко  і з кожним днем стає невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати.  Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується   інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативно отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою комп’ютерних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за  менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності.
Вправа 1.  Асоціативний кущ
Учням пропонується дати відповідь на запитання:
«Для мене комп’ютер це …»
Викладач: У сучасному світі повноцінне життя  людини неможливо уявити без інформаційних технологій. Але разом з тим в результаті проникнення комп’ютерів та інтернету в повсякденне життя людини з’явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна та інтернет-залежності.
Викладач: Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності
Психологічні симптоми:
§  Людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;
§  Якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;
§  Прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;
§  Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);
§  Час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти  або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;
§  Постійний пошук грошей на  придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;
§  Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;
§  Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;
§  Справи поза  комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);
§  Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і зі всіма, хто щось розуміє з даного питання.
Фізичні симптоми:
§  Зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;
§  Сухі очі;
§  Головні болі (схожі на мігрень);
§  Болі у спині;
§  Недотримання гігієни;
§  Розлади сну.
§  Нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером.
§  Готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера;
Викладач: Розлянемо перші ознаки залежності дитини/підлітка:
§  пропуски занять через ком­п’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;
§  просиджування за комп’ютером  уночі;
§  приймання їжі за комп’ютером;
§  відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та  віртуальних пошуків у мережі Інтернет
§  віддавання переваги віртуальному спілкуванню;
§  загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
§  дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;
§  конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.
Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:
§  Обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;
§  Установити часовий закон не грати перед сном, після їжі й поки не виконані домашні завдання та справи;
§  Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;
§  Частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше  від віртуального;
§  Принципово не їсти за комп’ютером;
§  Навчитись правильно ставитись до комп’ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

 Вправа 4. «Як би ви вчинили?»
  Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних ав­томатів, або (якщо не може собі цього доз­волити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі.
  Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.
Викладач: І на останок, послухайте короткі історії, що трапились із залежними людьми:
«Сімнадцятилітній  юнак забив своїх батьків залізними прутами, бо вони не пускали його в комп’ютерний клуб. Убивство скоїв підліток зі своїм приятелем. За їхнім задумом цей злочин мав покласти початок серії убивств у місті: горе-гравці збиралися грабувати й убивати батьків інших фанатів комп’ютерних ігор».
Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька  людей, розкидаючи саморобні гранати. Після  цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom.
Двадцятидворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. Молоду людину доставили в лікарню, однак було вже пізно і він помер не приходячи до тями. Причиною смерті стала серцева недостатність — геймер просто перехвилювався під час гри.
Двадцятидворічний безробітний китаєць украв у матері 2900 юанів  (майже 300 доларів), що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено.
Двоє  геймерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в  результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи.
Кожен робіть свої висновки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Медіаграмотність в протидії гібридній загрозі та пропагандистському впливу

  Одна зі стратегічних цілей дезінформації – посіяти серед читачів та глядачів хаос та зневіру. Світ, у якому читач вважає, що довіряти не м...